איך מסנכרנים אנשי קשר בין כמה אאוטלוקים ואייפון

בעבר היה לאדם מחשב אחד, אאוטלוק אחד ותיקיית אנשי קשר אחת.

היום זה די שכיח שלאדם יש ריבוי מכשירים, לי לדוגמה, יש מחשב בבית, נייד של העבודה, אייפון ואייפד.

מה עושים עם אנשי הקשר ואיך מסנכרנים בין כולם?

מי החיים שלו יפים ובכלל לא צריך לקרוא את הפוסט הזה?

מי שעובד 100% על הקלאוד בג'ימייל או בגוגל אפ ואנשי הקשר שלו נמצאים שם. גם מי שעובד בחברה על Exchange ואז פתרו לו את כל נושא הסנכרונים.

אני מהזן שהעובדים הצעירים שלי שואלים אותי "תגיד, מה היתרונות של אאוטלוק"? כי הם פשוט לא עבדו איתו אף פעם ולכן אין להם בכלל דיון על כל העניין הזה של הסנכרונים, אנשי קשר וכו'. הכל פשוט בענן.

שאגב, זה ברור שזה פי אלף יותר נכון, אני פשוט לא סובל את הממשק של ג'ימייל.

לפני שניגע באנשי הקשר, ניגע במייל

למי שעובד עם ג'ימייל או כל מייל אחר – אין היום טעם להגדיר את המייל כ- POP, במילים אחרות להגדיר שכל המיילים יורדים אליך פיזית למחשב וזה נתון להחלטתך אם להשאיר עותק על השרת או לא.

היום, באופן חד משמעי עדיף לעבוד עם imap וזאת עקב ריבוי המכשירים. מחקת מייל באייפון הוא נמחק במחשב, שלחת מייל באייפד הוא נשלח בכל מקום וכו'.

אבל מה? מי שיש לו אאוטלוק עד 2010, זה פשוט סיוט לעבוד עם imap. כל מחיקה של מייל או שליחה או כל פעולה לוקחת זמן מתיש וכל מה שאתה עושה הוא לבהות במחשב חושב.

בגרסת אופיס 2013 הבעיה קיבלה מענה – ניתן להגדיר בו ג'ימייל או גוגל אפ וזה פשוט עובד יפה וחלק והכי חשוב מהיר (כמו שזה היה אמור להיות).

לכן לסיכום, מי שרוצה גם וגם, ז"א גם לעבוד עם אאוטלוק וגם לקבל את המלצתי לעבוד עם imap חייב לעבור לאופיס 2013.

הגדרת מייל ב- Outlook בתצורת imap ניתן לראות כאן: 

לפני שמתחילים – צריך להחליט שתי החלטות

הראשונה – האם כל אנשי הקשר שלי יהיו במקום אחד? ז"א יש כאלו שיגידו שהם רוצים שהכל יסתנכן עם הכל במקום אחד ויש כאלו (כמוני) שיש להם הרבה אנשי קשר באאוטלוק ואני לא רוצה את כולם בטלפון.

החלטה שנייה היא – מי מחזיק לך את אנשי הקשר – האם הטלפון או האם ג'ימייל או האם ה  Outlook.

סנריו ראשון – יש לי אאוטלוק ואייפון ואני רוצה שכל אנשי הקשר יסתנכרנו

ההמלצה במקרה הזה היא לסמוך על אפל ולשים את כל אנשי הקשר ב- iCloud. ראשית להוריד את iCloud מאתר אפל. כמובן להגדיר מה רוצים לסנכרן.

הגדרת איי קלאוד

תחת אנשי הקשר באאוטלוק, ייפתח לכם עוד קבוצת אנשי קשר אשר נקראים iCloud וזה פשוט מסנכרן הכל. מה שתזינו באייפון יוזן במחשב וההפך.

שימו לב שניתן לעבוד על כמה מחשבים כך, פשוט להגדיר את iCloud על המחשבים הנוספים (אפל מאפשרת לעבוד ולהגדיר עד 5 מחשבים)

סנריו שני – יש לי שני מחשבים, אחד בבית אחד בעבודה ושניהם עם אאולוק

מה אין פתרון לגוגל לדבר הזה?

התשובה היא שיש פתרון, אבל הוא רק לגרסאות הפרימיום. גוגל הפסיקו לתמוך בסנכרון היומן ובסנכרון אנשי הקשר למי שלא בגרסת הפרימיום ולכן המעקפים.

מה עושים?

יש כמה כלים.

  • MemoToo
  • ContactGorilla
  • RainMaker
  • Plaxo – לא שמתי קישור כי אני ממש לא ממליץ להשתמש. הם יקרים, לא תומכים ב- 2013 ומספימים את אנשי הקשר שלך.
  • Fruxx – לא השתמשתי נראה מבטיח

אני משתמש בכלי של MemoToo משלם להם $18 לשנה וזה עושה את העבודה מושלם. מסנכרן לי את אנשי הקשר בין שני מחשבים + מגבה הכל ומאפשר גישה מכל מקום. תכל'ס, זה מביא הכי הרבה ערך לכסף מתוך האפשרויות הקיימות.

איך אני עובד?

באופן אישי, כיוון שיש לי המון אנשי קשר באאוטלוק, לא הייתי רוצה שכולם יהיו לי בטלפון. כך שאני עובד עם שני כלים, גם עם iCloud וגם עם MemoToo. בנוסף, חיברתי את Facebook וגם את LinkedIn (יש חיבור ב View של Connect to a Social Network) וזה מאד נוח כי כך אני רואה את התמונה של כל אנשי הקשר ששולחים לי דואר.

אנשי קשר באאוטלוק

אהבתם את הפוסט? קיבלת ערך? תנו בלייק!